Fred Postma

Specialiteit:
Centrummanager
Ervaring:
9 Jaar
E-mail:
info@ijk-professionals.nl

Persoonlijk profiel

Is er veel spanning, lopen er roddels en scheve verhoudingen, haken partijen of leden af. Fred is de man als het gaat om no-nonsense verbindingen en brengt de focus weer terug naar resultaat. Hij heeft alles al een keer gezien en raakt niet snel afgeleid. Fred heeft een dikke huid opgebouwd, zonder de menselijke maat te verliezen. Pragmatische oplossingen zorgen dat het verder komt. Geen geklaag, maar aanpakken. Als een sterke verbinden zorgt Fred dat het gebeurt.

Ervaring

  • Heden Centrummanager, netwerker bij Centrum Management Groep Haarlem
    Een centrummanager is een verbinder pur sang. Hij is de ogen en de oren van alle partners in een (binnen)stad, zorgt voor goede onderlinge communicatie en afstemming. Probeert zoveel mogelijk partijen bij de diverse activiteiten te betrekken, begrip te kweken voor de diverse standpunten. Samenwerken is ook hier het sleutelwoord.
  • Sponsorbeleid, lezersacties, pr en relatiebeheer bij Haarlems Dagblad
    Bij Haarlems Dagblad was ik verantwoordelijk voor het sponsorbeleid, voor lezersacties en voor lezersacties. Verder bedacht ik ook diverse marketingconcepten voor diverse afdelingen. Vanuit sponsoring bedacht ik ook enkele evenementen (waaronder dé kunst&cultuurprijs van Haarlem) die nu nog altijd bestaan. Grootste succes met lezersactiviteiten was een weekend waar tijdens drie door mij bedachte activiteiten 11.000 abonnees op de been waren. In het jaar 2000 werd ik onderscheiden met de Gouden Haarlem Promotiespel voor verdiensten voor de stad Haarlem.
  • Hoofdredacteur De Koerier (huis-aan-huisblad, oplage 150.000) bij Damiate Pers (ook uitgever Haarlems Dagblad)
    Tijdens mijn carrière bij Haarlems Dagblad heb ik een uitstapje gemaakt van vier jaar als hoofdredacteur van een groot huis-aan-huisblad (De Koerier). Daar leerde ik het bedenken van leuke acties voor lezers en deed ik ook mijn eerste stappen op het gebied van relatiebeheer, iets dat tot die tijd nog helemaal niet gebeurde in de krantenwereld.

Eigen introductie

Mijn grootste drive is partijen bij elkaar te brengen en samen te werken aan een visie. Met alles wat daar bij hoort. Vind het een enorme uitdaging om de neuzen één kant op te krijgen. Mijn sociale vaardigheden maken het mogelijk om alle mogelijke deelnemers aan een centrumproject mee te nemen in de gezamenlijke doelen. Ik kan mensen inspireren en overtuigen om deelgenoot te worden, ze mee te laten denken, mee te laten doen. Daarbij ondersteunt door gerichte communicatie. Er is vaak een enorm gebrek aan kennis bij ondernemers en bewoners over wat er allemaal in een straat, wijk, dorp of stad(s)(centrum) gebeurt.

Neem contact op